dimarts, 6 d’octubre del 2009

Comentem un article d'una revista

L'organització de centre,
clau per al treball
dels equips docents



FITXA TÈCNICA.

Nom: Fòrum
Qui la publica: Agnès Gradaïlla
Editorial: Graó
Autors: Gene Gordó (Etal)
Número de la revista: 19
Secció: Experiències
Periodicitat de la revista: Trimestral
Utilitat: Informar sobre notícies educatives
A qui va adreçada: Als estudiants
Aspectes Formals:
- Escasses fotografies (en blanc i negre).
- Entrades llargues.
- No hi ha colors, quasi tot en blanc i negre.
- Lèxic Formal.



RESUM.

Isabel Sánchez Ibáñez, directora del CEIP Àgora de Barcelona és qui escriu aquest article.
Comenta la necessitat del treball en l'escola.

La seva escola estava amenaçada de tancar-se, i per això hi va haver un procés de transformació per poder millorar-la, i evitar el tancament. Des del primer moment es va definir el treball i l'organització amb optimització de l'atenció a l'alumnat.

Comenta la necessitat d'uns equips docents, i que per tant tinguin com a objectiu la implementació del projecte educatiu del centre.
Aquests equips són:

- El grup nuclear: integrat per l'equip directiu i dues persones amb responsabilitats addicionals.
Té com a funció, la dinamització i el seguiment de tot el que es deriva del Pla Estratègic d'Autonomia de Centre.

- Coordinació pedagògica: persones que s'encarreguen de la coordinació de les activitats tant de caire pedagògic com de convivència.

- Equips de cicle: d'educació infantil i de cicle mitjà.

- Equips de minicicle: minicicle de llengua i minicicle de matemàtiques.

- Equips de treball: aglutinen i vinculen les activitats de l'escola. Són quate grans àmbits de treball: la sostenibilitat, la coeducació, la biblioteca i la multiculturalitat.

Tracta sobre el funcionament dels equips, de l'organització dels recursos (horaris i espais), i de la coordinació amb professionals externs.
Les experiències externes enriqueixen molt l'escola i li donen idees innovadores.

En l'ultim punt, "Valoració del centre" remarca la necessitat d'una bona organització, planificació i com també, de la implicació de tothom per poder aconseguir que un centre escolar transmeti seguretat i confiança als pares dels alumnes i persones externes.



REFLEXIÓ.

En general em sembla que el fet que es creï una relació entre els treballadors, on es poden ajudar i aprendre els uns als altres, alhora que realitzen la seva tasca desenvolupant uns projectes (que podran arribar a ser seus) fomenta una millora en el centre, que fa que tots els objectius que es proposin es puguin dur a terme amb més facilitat.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada