dilluns, 14 de desembre del 2009

"La dama del paraigües"

Amb l’ajuda de la fotografia model de l’escultura, vaig anar creant el vestit.
Primer vaig començar fent la part més difícil, la part del darrere del vestit.
És una escultura amb molts detalls, i m’havia d’ajudar amb un llapis o amb un escuradents, per tal d’afinar-los tots, o al menys, intentar-ho.
Després vaig continuar amb la part del davant del vestit.

Vaig agafar un altre tros de fang, i vaig modelar el cos que faltava de la dona, enganxant-li els braços i les mans (una de les parts més difícils per mi, pel que fa als dits).
Vaig crear el coll i els punys del vestit, i quan ja tenia el cos creat, venia la part més difícil de totes: el cap.
Crear la cara, amb els ulls, el nas, la boca... Era un treball molt minuciós, i em va costar molt, però al final ho vaig aconseguir.
Vaig enganxar-li el cap, tot creant un coll, i li vaig fer relleu als cabells amb un escuradents.
Després tocava crear el paraigües.
Sabia que seria un objecte molt delicat, ja que al cap i a la fi, és fang, i tot era molt delicat. Se’m trencava el pal del paraigües moltes vegades pel mig, i ja no s’havia què fer. Fins que vaig decidir, que tot i que no fos del tot real, l’havia de fer més gruixut.
Vaig aconseguir que s’aguantés, i no el vaig voler enganxar a la figura, perquè sinó no aguantaria.
Vaig fer la base de la figura, per tal de que tingués més suport, tot posant el meu nom i curs a la part de sota de la base.
Vaig deixar-ho assecar, i vaig començar a pintar-la, amb colors acromàtics: el vestit de color blanc (per davant) i gris (per darrera), el cabell de color negre, així com també, el coll i els punys del vestit.
La cara i les mans no les vaig voler pintar, perquè simulava el color natural de la pell.

El treball estava quasi acabat, fins que se’m va trencar el paraigües, com les anteriors vegades, pel mig del pal, així com també va patir un incident la seva pobreta mà.
Vaig aconseguir enganxar les parts que s’havien “trencat” amb cola, i tot va quedar ben subjectat.
El paraigües el vaig pintar de color vermell, amb les varilles de color negre, així com el suport del pal del paraigües.
La base de la figura la vaig pintar de color negre.



M'encanta aquest treball!

I aquest treball, avui, ho hem exposat a la classe d'Educació visual i plàstica!






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada